کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی

استانبول با داشتن بناهای تاریخی و زیبا هر ساله گردشگران بسیار زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می کند. قصر توپکاپی در کنار مسجد ایاصوفیه یکی از بناهای بسیار مهم استانبول به شمار می رود.

خرید خانه در استانبول

قصر توپکاپی که از بناهای ثبت شده یونسکو به شمار می آید محل اسکان و زیستگاه سلطان محمد امپراطوری عثمانی بوده. بنایی که در گذشته سرای قوی ترین مردان حکومت عثمانی بوده امروزه خاطرات خود را در قالب موزه ای تاریخی با بازدیدکنندگان استانبول به اشتراک میگذارد.

از جمله آثاری که در موزه قصر توپکاپی نگهداری می شود میتوان به تابلو های نقاشی ارزشمند، جواهرات سلطنتی، البسه و لوازم پادشاهان و مینیاتور های نفیسی همچون شاهنامه فردوسی اشاره کرد.

قصر توپکاپی استانبول

در محوطه بیرونی قصر نیز پارکی بنا شده که به پارک گلخانه ای شهرت دارد، دسترسی به این پارک در دوران امپراطوری عثمانی فقط برای خاندان سلطنتی مجاز بوده است و عوام اجازه تردد به آن را نداشتند. اکنون پارک گلخانه ای با منظره ای از دریای مرمر و پوششی آکنده از گلهای رنگارنگ مکانی بی نظیر برای گردشگران دوست دار طبیعت است .

انواع روش های مهاجرت به ترکیه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دیدنی ها

مسجد ایاصوفیه

مسجد ایاصوفیه

شاید از بزرگترین میراث باقیمانده ی امپراطوری بیزانس، بتوان به مسجد ایاصوفیه اشاره نمود. ایاصوفیه (Hagia Sophia) پیش از آنکه

ادامه مطلب »